ترک اعتیاد
نوشته شده توسط : spudgene

در این مقاله کمپ ترک اعتیاد فرمانیه به راه های ترک اعتیاد در خانه می‌پردازیم و یک بار برای همیشه به این سوال که آیا ترک اعتیاد در منزل امکانپذیر است یا خیر پاسخ می‌دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند روش ترک اعتیاد در منزل را بگذرانند. دلایلی که این افراد بیان می‌کنند این است که درمان در مراکز ترک اعتیاد وقت گیر است و زمان زیادی طول می‌کشد و همین طور هزینه کمپ ترک اعتیاد خصوصی زیادی نیاز دارد. برخی دیگر هم دلیل خود را ترس از مراجعه به کمپ ترک اعتیاد بیان می‌کنند و دلیل آن هم خبرهایی است که در مورد برخی از مراکز ترک اعتیاد بی‌کیفیت شنیده‌اند که از روش‌های نادرست مانند بستن فرد معتاد برای ترک استفاده می‌کنند. برخی هم به بهانه احساس راحتی بیشتر در خانه تمایل به ترک در منزل دارند. اما این افراد و کسانی که به دنبال راه های ترک اعتیاد در خانه هستند باید بدانند درمان اعتیاد در منزل نیاز به انگیزه درونی بسیار بالایی دارد و هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
ترک مواد مخدر در خانه به تنهایی برای همه افراد امکانپذیر نیست. مطالعات نشان می‌دهد آمار لغزش و بازگشت به مصرف مجدد مواد مخدر در افرادی که اقدام به ترک اعتیاد در منزل کرده‌اند نسبت به کسانی که به مراکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کرده‌اند و پروسه ترک خود را تحت نظر پزشکان و متخصصین این حوزه و با استفاده از روش های درمانی درست مانند روش درمانی ماتریکس گذرانده‌اند بسیار بیشتر است. بیش از 60 درصد افرادی که در خانه و به صورت خوددرمانی اقدام به ترک می‌کنند معمولا بعد از گذشت یک دهه دوباره به اعتیاد روی می‌آورند.
اما با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و کمک گرفتن از متخصصین این حوزه علاوه بر این که سطح انگیزه شما در سطح بالایی قرار می‌گیرید پروسه درمان بیماری اعتیاد به شکل اصولی برای شما انجام می‌شود و احتمال لغزش در آینده کمتر می‌شود. علاوه بر این بعد از ترک اعتیاد همچنان مشاوران با شما در ارتباط هستند و با برگزاری کلاس‌ها و جلسات روان درمانی آموزش های مرتبط همچنان شما را مورد حمایت قرار می‌دهند تا بتوانید سبک زندگی درستی را در پیش بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: